Belgyógyászat (február)

2010.03.30. 20:09

A Raynaud-syndromam miatt beutaltak egy 5 napos infúziókúrára. Bejárós voltam, mert infúzió előtt és után suliba mentem. Azonban a 2. után elájultam útközben visszafele anatómia órára. Barátnőim kaptak el. Aztán mentő jött, bár akkor már elkezdtem hadakozni, mivel jobban voltam és órára akartam menni. Végül a mentő mégis elvitt, SBO-n is próbáltam kikéreszkedni, de onnan se akartak kiengedni. Az SBO máshol van, mint ahol az infúziót kaptam, ezért át kellett vinni engem oda, mert elvileg fel voltam véve fekvőbetegként. Mentővel át a másik belgyógyászatra. Ott a doki kb úgy kezelt, mint egy darab rongyot. Míg az SBO-n az EKG-mat rossznak látták többen is, és konkrétan meg tudták magyarázni mi történt, a belgyógyon már az EKG-m negatív volt(ugyanaz) és még elég sok mindenben eltérő volt a vélemény. Végül az egyik rezidens mondta az orvosnak, hogy azért vért csak vegyenek már tőlem speciális enzimekre(főként szív). Felvittek osztályra és kaptam egy ágyat. Valami nagyon nem stimmelt, mert nekem általában 90/50 a vérnyomásom ekkor 150/100 körül mozgott. Az eredménye nem lett a legjobb, már csak a rezidens volt bent, azt mondta, hogy másnap mikor megyek a következő infúzióért megint vesznek vért és ha nem változik akkor benttartanak. A problémás értékem az ún CK volt(normál 24-195) ekkor még 335 körül volt. Másnap mentem infúzió előtt levették a vért, lecsöpögött az infúzió, vártam még 1 órát kb mire megjött az eredmény és jött az orvos. Már láttam, hogy valami nagyon nem jó... Kiderült, hogy felment 1300-ra és ötletük sincs mitől... Attól féltek, hogy a vesémnek baja lesz, a kiválasztás miatt. Kaptam még infúziót, bent maradtam és rengeteget kellett innom. Aztán következő vérnél már 1500 volt. Vérvételen kívül továbbra se volt más vizsgálat és továbbra se tudta senki megmagyarázni mi történhetett, vagy mi lesz. Az infúziók rendszerint félrementek, a vénáim szétpukkantak. A nővérek nagyon rendesek voltak egyébként, többnyire fiatalok voltak, úgyhogy jól elpoénkodtunk szórakoztunk. Mivel hétvége volt orvos nem sok volt, csak ez a fiatal doktornő volt bent végig, rezidensként kb éjjel-nappal. Végül hétfői nap az utolsó infúzió után vettek vért, és az eredménye jobb lett, ezért elengedtek. Később megint vettek máshol vért az 800valamennyi volt.... De se kontrollra nem hívtak, se azt nem mondták mire figyeljek semmi. Még ígyis többszöröse volt a normálisnak, de ez van...

A bejegyzés trackback címe:

https://fontana.blog.hu/api/trackback/id/tr111882087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása